יום שישי, 31 באוגוסט 2012

dulce de leche


ריבת חלב
3 ליטר חלב 3%
500 גרם סוכר
1-2 מקלות וניל (לא חובה)
חצי כפית אבקת סודה לשתיה

 הכנה:
על אש גבוהה לשים בסיר גדול חלב ולהביא לרתיחה. ברגע שהחלב רתח להוריד לאש נמוכה ולבשל עוד 10 דקות. כעבור 10 דקות להעביר את החלב לסיר אחר, חדש. להוסיף את הסוכר, גרגירי הוניל ואת מקות הוניל, לבשל עוד 10 דקות ותוך כדי לערבב מידי פעם.
להוריד את הסיר מהאש, להוסיף סודה לשתיה ולערבב. להחזיר לאש ולבשל על להבה נמוכה- בינונית  3 שעות, עד שהריבה מסמיכה והצבע חם כהה. להוציא את מקלות הוניל ולצנן בטמפ' החדר. להעביר לצנצנות, לסגור היטב ולהכניס למקרר לפחות 6 שעות לפני השימוש (הריבה מקבלת את המרקם הסמיך שלה לאחר קירור מלא). לשמור בקירור.

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

מקרוני אנד צ'יז


500 גרם מקרוני בצורה קטנה וחלולה
60 גרם חמאה
1/4 כוס קמח
2.5  כוסות חלב 3%
1 ביצה
200 גרם גבינת צ'דר/ גבינה צהובה מגורדת
רבע כפית פלפל שחור טחון
50 גרם פרמזן מגורדת

הכנה:
לבשל את המקרוני לא בישול מלא, הוא צריך להיות עדיין מעט קשה. לסנן ולהניח בצד. בקערית קטנה לטרוף את ביצה ולהניח בצד. לחמם תנור ל- 200.
בסיר גדול על אש נמוכה להמיס חמאה ולהוסיף בבת אחת את הקמח, בעזרת מטרפה לערבב במרץ כ- 5 דקות. להוסיף את החלב ולהמשיך לערבב עד שהחלב מסמיך. להעביר 3 כפות מהחלב החם לביצה ולטרוף במרץ עד שאחיד. לשפוך את הביצה לסיר, לערבב עד שאחיד ולהוסיף צ'דר, פלפל ולערבב. להכניס לסיר את המקרוני, לערבב וליצוק לתבנית מלבנית, חסינת חם או מזכוכית. לפזר מעל פרמזן ולהכניס לתנור  20 דקות, עד ששחום מלמעלה.



יום שני, 27 באוגוסט 2012

לחמעג'ון

       
המתכון הוא לכמות יחסית גדולה של לחמעג'ון. אני מקפיאה את מה שנשאר, מפשירה ומחממת בתנור. אפשר לעשות חצי כמות.
1 ק"ג קמח
2 כפות שמרים יבשים/ 50 גרם שימרית
1 כף סוכר
2.5 כוסות מים
חצי כוס שמן זית
1 כפית מלח

למילוי
600 גרם בשר טחון
2 עגבניות חתוכות לקוביות
1 בצל גדול קצוץ דק
2 שיני שום כתושות
אפשרות: 2 כפות צנובר קלוי במחבת
3 כפות שמן זית
מלח ופלפל
אפשרות: להניח על הבצק המרודד פרוסות חצילים, להבריש בשמן זית, לפזר מלח גס ופלפל שחור.

הכנה:
בקערת מיקסר לשים קמח ושמרים ולהפעיל את המכשיר על מהירות הכי נמוכה. תוך כדי פעולת המכשיר להוסיף אחד אחרי השני: סוכר, מים ושמן זית. כשמתקבל בצק אחיד, להוסיף מלח וללוש עוד 10 דקות. הבצק צריך להיות רך ולא יבש. לקמח משטח עבודה, להעביר אליו את הבצק, לקמח את הבצק ולחלק אותו לשני חלקים. לשים את שני החלקים במרחק גדול ביניהם כדי שיהיה להם מקום לתפוח. להניח לבצק עד הכפלת הנפח.
בינתיים מכינים את המלית: בקערה לשים: בשר, בצל, עגבניות, שום, שמן זית, צנובר, חצי כפית מלח, רבע כפית פלפל שחור טחון ומערבבים. שומרים במקרר.
מחממים תנור ל- 240.
מחלקים את בצק לפי הגודל הרצוי ומרדדים בעזרת מערוך או בעזרת הידיים (הכי נוח) לעיגולים אישיים או מלבנים ארוכים. מניחים בתבנית אפייה, שחורה, הפוכה ומקומחת קלות ושמים מהמלית על הבצק. מברישים בשמן זית את שולי הבצק ואת המלית ומכניסים לחלק העליון של התנור, 15 דקות או עד ששולי הבצק זהובים והבשר מוכן. אפשר לפזר מלח גס.

יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

פילה סלמון במרינדה של סויה ודבש

 ל- 2 פילה סלמון
2 כפות רוטב סויה
כף שמן זית
כפית דבש
כף מיץ לימון
חצי כפית חרדל גרגירים
שן שום כתושה
קורט פלפל שחור טחון

 הכנה:
לערבב את כל המרכיבים בכלי בו משרים את הסלמון ולהכניס את הסלמון כשהעור כלפי מעלה (אין צורך למרוח את העור ברוטב). לכסות בניילון נצמד ולהניח במקרר רצוי ל- 3 שעות לפחות.
להניח את הסלמון על תבנית עם נייר אפייה כשהעור כלפי מטה, לשפוך את הרוטב על הדגים ולאפות בתנור שחומם מראש ל190, 15 דקות. רצוי לפתוח את הסלמון באמצע ולהסתכל על הצבע, אם ורוד הסלמון מבושל, ואם כתום הוא לא מבושל ויש להחזיר אותו לעוד כמה דקות לתנור.

יום שלישי, 21 באוגוסט 2012

פאי השוקולד הכי טעים!







פאי שוקולד
מבוסס על מתכון של קרין גורן

לבצק
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
180 גרם קמח מנופה (אפשר להחליף 50 גרם קמח  ב50 גרם שקדים טחונים)
כף אבקת סוכר שטוחה
שתי כפות קוקוס טחון (לא חובה אבל מוסיף המון)
כף חלב
חלמון אחד

 לערבב את היבשים ולהוסיף את החמאה, ללוש בידיים או במעבד מזון עד שנוצרים פירורים (החמאה נטמעת בקמח). בקערה טורפים את החלב עם החלמון ומוסיפים לפירורים, מערבבים רק עד שנוצר בצק אחיד. משטחים על ניילון נצמד לצורת פיתה ומכניסים למקרר לחצי שעה.
אפשר עכשיו להדליק את התנור ל180 . אחרי הקירור מרדדים את הבצק על נייר אפייה לעיגול בגודל תבנית פאי, מניחים בעזרת הנייר אפייה את הבצק על התבנית ומהדקים גם בדפנות. אופים 10-15 דקות, עד שנוגעים בבצק והוא יציב למגע ועדיין לא שחום. להניח לקלתית להצטנן ובינתיים להכין את המילוי.

 למלית
2 ביצים שלמות
2 חלמונים
250 גרם שוקולד מריר (רצוי 60%)
150 גרם חמאה
רבע כפית מלח

 בקערה לשים חמאה, מלח ושוקולד ולהמיס במיקרו (בערך 2 דקות אבל יש להוציא אחרי דקה ולערבב),
לצנן בטמפ' החדר לחלוטין.
בקערה להקציף את הביצים +חלמונים כ- 10 דקות, מתקבלת קציפה גבוהה ובהירה.
להוסיף את השוקולד לביצים ולטרוף במטרפה ידנית רק עד שאחיד (אין צורך בכל הקצף של הביצים לכן אין כאן פעולת קיפול ואין חשש לאבד מהנפח של המלית). למרוח את המלית על הקלתית ולהכניס לתנור 180 10 דקות,  העוגה אמורה להיות רכה וקצת יציבה למגע. היא עוד מתקשה בקירור. חשוב לא לאפות יותר מידי אחרת היא מתייבשת.

 לרוטב וסיום הפאי
בקערה לשים חצי מיכל שמנת מתוקה ו100 גרם שוקולד מריר ולהמיס במיקרו.
למרוח את הרוטב על הפאי ואפשר להגיש.
עוד אפשרויות הגשה: קצפת או גלידת וניל.

יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

פיצה


ל 2 פיצות גדולות

חצי קילו קמח מנופה
כף שמרים יבשים
רבע כוס שמן זית
כפית סוכר
כפית מלח
1.5 כוסות מים 

לרוטב:
2 כפות שמן זית
קופסא של עגבניות שלמות, משומרות וחתוכות לקוביות קטנות (אני מעדיפה להשתמש בשלמות מפני שהן כבר מקולפות והעגבניות המשומרות שכבר חתוכות לקוביות אינן מקולפות)
המיץ של העגבניות המשומרות
2 שיני שום
קופסא קטנה של רסק עגבניות
מלח ופלפל לפי הטעם 

הכנה:
להכניס לקערת מערבל קמח ושמרים ולערבב. להוסיף מים, שמן, סוכר ולהפעיל את המערבל עד שהבצק אחיד. להוסיף מלח ולהמשיך ללוש 10 דקות נוספות. לכסות את הקערה במגבת או ניילון נצמד ולהניח לבצק לתפוח עד שהוא מכפיל את נפחו, כשעה.
בינתיים מכינים את הרוטב: במחבת לחמם שמן ולהוסיף את העגבניות, לטגן שתי דקות ולהוסיף  שום, מיץ של העגבניות המשומרות, רסק עגבניות מלח, פלפל וחצי כוס מים. לבשל כ- 5 דקות (הנוזלים אמורים להצטמצם מעט). להניח לצינון.
לחמם תנור לחם הכי גבוה שלכם.
אחרי שהבצק תפוח לחלק אותו לשני חלקים ולרדד כל חלק על משטח מקומח לעיגול גדול (לא חייב לצאת עיגול מושלם, גם ריבוע או מלבן זה בסדר). להפוך תבנית תנור שחורה כך שנשים את הפיצה על הצד ההפוך של התבנית. לקמח מעט ולשים עליה את הבצק המרודד. למרוח חצי מכמות הרוטב, לפזר גבינה צהובה ותוספות: בצל, פרמזן, גבינת עזים. להכניס לתנור לחלק הכי תחתון של התנור ולאפות 10-13 דקות או עד שהגבינה משחימה מעט והבצק מלמטה שחום מעט.
לצנן 5 דקות (הגבינה רותחת!!) ולהגיש.

סלט קיסר


 
אל תוותרו על האנשובי! אחרי שהוא נטחן רק המליחות שלו מורגשת


סלט קיסר

לשטוף וליבש חבילת חסה גדולה (הכי נוח במיבש חסה). לחתוך את החסה לגודל הרצוי.
לקרוטונים: לחתוך לחם לריבועים ולשים בתבנית אפייה, לפזר שמן זית על הלחם ו3 שיני שום כתושות. לערבב הכל ולהכניס לתנור, 230 מעלות עד שמשחים.
לבשל 10 דקות ביצה אחת במים רותחים ולהעביר למי קרח ל-15 דקות. לפתוח את הביצה בעדינות מפני שהיא מאוד רכה והחלמון נוזלי ולהכניס ישר לבלנדר.
עוד להכניס לבלנדר: שליש כוס שמן זית, כפית חרדל גרגירים, 2 חתיכות אנשובי, רבע כוס מיץ לימון, רבע כפית מלח, קורט פלפל טחון ו- 2 כפות פרמזן מגורדת.
בקערה גדולה לשים את החסה החתוכה, לפזר את הרוטב ולערבב בעזרת הידיים עד שכל החסה מצופה ברוטב. לפזר את הקרוטונים ומעל לפזר 3 כפות פרמזן מגורדת.

יום שבת, 11 באוגוסט 2012

קרם שניט של קדאיף עם קרם סולת

שערות קדאיף וקרם סולת עם וניל



קרם שניט של קדאיף עם קרם סולת ווניל
 חצי חבילת שערות קדאיף (כ- 200 גרם)
 70 גרם חמאה מומסת

לקרם:
625 מ"ל חלב 3% (שתי כוסות+חצי כוס)
רבע כוס סוכר
1 מקל וניל/חצי כפית משחת וניל/ כפית אבקת וניל
חצי כוס סולת
2 חלמונים
45 גרם חמאה מומסת
לסירופ:
1 כוס מים
חצי כוס סוכר 

הכנה:
לקרם: בסיר שמים חלב, סוכר, וניל ומחממים. כשהסוכר נמס מוסיפים סולת וטורפים.
בקערה קטנה שמים את החלמונים ו- 3 כפות מהחלב החם ומערבבים (השוואת טמפרטורת כדי שהחלמון לא יקרש). מחזירים את החלמונים עם החלב לסיר ומערבבים. מוסיפים את החמאה וממשיכים לבשל תוך בחישה, עד שהקרם מסמיך (כ- 5 דקות),. מסירים מהאש ומניחים להתקרר.
הסירופ: מרתיחים מים וסוכר ומבשלים עוד 5 דקות.
מחממים תנור ל  - 180.
לקדאיף:
שמים את הקדאיף בקרה גדולה ושופכים עליו את החמאה המומסת. בעזרת הידיים מצפים את השערות בחמאה תוך הפרדת השערות אחת מהשניה.

 מצפים תחתית של תבנית מלבנית בקדאיף (חצי כמות) ועליו מורחים את הקרם שהתקרר.
על הקרם מסדרים את שאר הקדאיף ומכניסים לתנור, 180 ל45 דקות.
שופכים על הקרם שניט את סירופ הסוכר (גם בשולי התבנית על מנת שתחתית הקדאיף למטה תקבל מהסירופ) ומניחים לחצי שעה לספיגת הסירופ, לפני שמגישים.
שומרים בקירור והקרם מתייצב וטעים גם כשהוא קר.

יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

עוגת גבינה ופירורים


לבצק:
220 גרם קמח מנופה
150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
2 כפות אבקת סוכר
1 כפית אבקת אפייה
2 חלמונים

לגבינה:
600 גרם גבינה לבנה
250 מ"ל שמנת מתוקה
50 גרם פודינג וניל
1 כפית תמצית וניל
2 כפות סוכר

הכנה:
הבצק: במעבד מזון לשים: קמח, אבקת אפייה, חמאה, סוכר ולעבד בפולסים עד קבלת פירורים.
מוסיפים חלמונים ומעבדים עד שהבצק אחיד. בעזרת מגרדת מגררים 2/3 מהבצק על תבנית. משטחים ומהדקים בעזרת הידיים, אופים ב190 עד שזהוב, מצננים ומעבירים למקרר. את השליש הנותר מגרדים על תבנית תנור רגילה עם נייר אפייה ואופים עד שזהוב. מפוררים בעזרת מזלג ומכניסים לתנור לעוד 5 דקות עד שהפירורים זהובים. מצננים לחלוטין.
למלית הגבינה: בקערה מערבבים את כל חומרי המלית חוץ מהשמנת. את השמנת להקציף עד שהיא יציבה ולקפל אותה לגבינה. לשטח על פני הקלתית הקרה את המלית ולפזר מעל את פירורי הבצק.
להכניס למקרר לפחות 3 שעות.