יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

משקה הלמון גראס של נדב פטל

מוקדש באהבה והערכה לנדי ז"ל

את נדב הכרתי בשנה הראשונה ללימודי בתואר הראשון. הוא יצא עם שותפה שלי לדירה במעונות וגם למד איתנו לתואר. לפני שנה סיימנו את התואר וכל אחד פנה לדרכו.

אתמול, כאשר שמעתי את הבשורה על לכתו בטרם עת, לא הבנתי, לא האמנתי ולא רציתי לעכל כזאת ידיעה. כאשר היא החלה לחלחל, עברו לי בראש זיכרונות של 3 שנים שלמדנו ביחד ונזכרתי ביום אחד שאני לא אשכח לעולם.
הוא התחיל כאשר חזרתי לדירה אחרי בוקר של לימודים. כבר מחוץ לדלת הרחתי ריח נעים, אבל בגלל שהייתי עייפה לא התעכבתי לראות מה יש בסיר שנח על הכיריים ונכנסתי ישר לחדר שלי. אתה דפקת ושאלת אם אתה יכול להיכנס. נכנסת ושמת לי על השולחן כוס יין מלאה במשקה בהיר ממש כמו יין לבן. תיארתי לעצמי שלא הבאת לי יין בשעות הצהריים המוקדמות ושאלתי אותך מה זה? "תטעמי" אמרת לי ויצאת מהחדר. זה היה המשקה הכי טעים שטעמתי ואני לא מגזימה. יצאתי מהחדר והפעם במטרה לראות מה יש בסיר. ראיתי נוזל צהבהב-ירקרק בעל ניחוח של לימון ובפנים יש משהו שדומה לכרישה. ישר הבנתי מה הדבר המסתורי הזה. "למון גראס! " צעקתי לך,  התרגשתי לראות שזה לא חומר גלם שרק שומעים עליו בטלוויזיה אלא הוא באמת קיים! יצאת מהחדר ושאלתי אותך "איפה מצאת אותו?"ואמרת לי שמצאת אותו בגינה של המעונות. מיותר לציין שהייתי בשוק, מתחת לאף שלי כל הזמן הזה! כאשר מאסת בלשמוע את דברי השבח על המשקה שרקחת, נפרדת ממני בנימוס ונכנסת לחדר. גם אני חזרתי לחדרי ורק מאוחר יותר לפני שעזבת את הדירה, שוב דפקת בדלת. אמרת לי שהשארת לי בקבוק במקרר. לאחר שיצאת מהדירה פתחתי את המקרר וראיתי בקבוק של ליטר וחצי, מלא במשקה הלמון גראס. שמחתי מאוד בגלל שהכוס השאירה לי טעם של עוד.
נדב היקר, טוב ליבך, כנותך והחותם שהשארת בכל כך הרבה אנשים יישאר איתנו תמיד. אני מקווה שאתה במקום טוב ושאתה מחייך אלינו מלמעלה. תודה שהיה לי העונג והכבוד להכיר אותך.

המשקה מזכיר בטעמו "נסטי" אבל הוא הרבה יותר עדין וטעים מ"נסטי".

משקה הלמון גראס של נדב פטל
מרכיבים:
3 ליטר מים
2-3 גבעולי למון גראס

הכנה: 

לשבור את הלמון גראס לשניים על מנת לשחרר את הארומה והשמנים שבעשב ולשים בסיר עם מים. להביא לרתיחה ולבשל על אש נמוכה עד שהמים משנים צבעם לירוק בהיר ועולה מהם ניחוח עדין של לימון.
לכבות את האש ולהניח לצינון. להעביר לקנקן (אפשר להוציא את הלמון גראס), לשמור במקרר ולהגיש קר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה